BB tiden

På BB i Västerås hade vi det jättebra. Kanon sköterskor och barnmorskor som tog hand om oss. Eftersom jag blev snittade så stannade vi till måndag, så 3 nätter. Andreas fick sova kvar med oss vilket var jätteskönt då jag hade svårt att röra mig. Men redan ca 24 timmar efter snittet så skulle jag upp ur sängen och det gjorde ont vill jag lova. Barnmorskan sa till mig att jag skulle ta mig ur sängen och när jag gjort det blev hon förvånad likaså när jag hade duschat som dem sa åt mig att göra... följde bara order ;-)

Första dygnet sov han nästan hela tiden medans andra dygnet spenderades vid mitt bröst. Han fattade på en gång vad han skulle göra för att få mat och amningen kom igång jättebra. Vincent var lite gul i huden så det kollades för gulsot men han var på gränsen för att behöva sola. Han slapp detta och på måndagen kunde vi åka hem till storasyster som bott hos farfar och farmor några dagar och hemma med mormor över helgen. På onsdagen fick vi åka på återbesök för att kolla vikt och gul värden. Allts såg jättebra ut


Vincent innan sitt första bad


Ganska skönt att bada


Efter badet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0